وبلاگ مشاهیر

وبلاگ مشاهیر

وبلاگ مشاهیر

وبلاگ مشاهیر

همه چیز درباره علت و درمان درد پا در دوران بارداری و هنگام خواب

درد پا

درد پاشنه پا ,درد پاشنه پا و چربی خون,درد پاشنه پا از چیست,درد پاشنه پا راست,درد پاشنه پای راست,درد پاشنه پا بعد از خواب,درد پاشنه پا نشانه چیست؟، درد پا در بارداری

درد پاشنه پا , درد پاشنه پا و چربی خون , درد پاشنه پا از چیست , درد پاشنه پا راست

توضیحاتی در مورد درد پا

پاهایتان هر روز، شما را از این‌جا به آن‌جا می‌برند. اما ممکن است تا زمانی که آسیب ببینند خیلی به آنها فکر نکنید. و زمانی که آسیب می‌بینند، شما به دنبال تسکین هستید. برای درمان درست، باید مشکل را بشناسید. نخستین چیزی که باید در نظر بگیرید، محل درد است.پادرد، هر گونه درد یا ناراحتی در پا، از مفصل ران تا پاشنه را شامل می‌شود. شکایت از درد پا معمولاً پدیده‌ای شایع است. پاها از مفاصل، عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، اعصاب و عروق خونی تشکیل شده‌اند و همه‌ی این‌ها می‌توانند تحت تأثیر جراحت، التهاب و یا مشکلاتی دیگر قرار بگیرند و باعث علت درد کشاله ران و یا بروز پا درد شوند. درد پا می‌تواند موقتی یا دائمی باشد و ممکن است تمامی پا یا فقط ناحیه‌ی خاصی از آن را تحت تأثیر قرار دهد. در برخی از موارد، درد پا ممکن است از عضو دیگری از بدن، مانند کمر، نشأت بگیرد. این نوع درد پا را تیر کشیدن پا نیز می‌گویند.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد پا صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد پاشنه پا

اگر پا درد شما در ناحیه در پاشنه پای‌تان است، ممکن است پلانتار فاسیتیس داشته باشید. این، ناراحتی یا التهاب نوار بافت سفت ارتباط دهنده استخوان پاشنه به انگشاتن پا است. معمولا، صبح‌ها هنگامی که از رخت خواب بیرون می‌آیید، بیشترین درد را دارد. می‌توانید آن را در پاشنه یا قوس کف پا احساس کنید.

درمان درد پاشنه پا

– به پاهای‌تان استراحت دهید. – کشش ماهیچه پاشنه و پا را انجام دهید. – مسکن‌های آزاد و بدون نیاز به نسخه مصرف کنید. – کفش‌هایی با قوس مناسب و دارای کفی بپوشید.

آشنایی با خار پاشنه پا

خار پاشنه، دلیل دیگر پا درد است. خار پاشنه، رشد غیر طبیعی استخوان در قسمت پایین پاشنه پاست. ممکن است به دلیل پوشیدن کفش نامناسب یا راه رفتن یا وضعیت نامناسب و یا حتی از فعالیت‌هایی مانند دویدن به وجود بیاید. ممکن است خار پاشنه هنگام راه رفتن یا ایستادن شما را اذیت کند. افرادی که پاهای صاف یا قوس زیاد دارند، بیشتر در معرض خار پاشنه دردناک قرار می‌گیرند. برای درمان آن: – پد جدا‌کننده پاشنه بپوشید. – از یک کفی سفارشی و مخصوص (به نام ارتوتیک) که در کفش قرار می‌گیرد استفاده کنید. – کفش‌هایی بپوشید که کاملا اندازه باشند و کفی‌های گیرنده ضربه داشته باشند. – از مسکن‌های آزاد و بدون نیاز به نسخه استفاده کنید. – فیزیوتراپی را امتحان کنید. – اگر هنوز هم درد دارید، درمورد روش‌های درمانی با پزشک‌تان مشورت کنید.

درد پا و کبودی

یک کبودی عمیق در قسمت ضخیم پاشنه یا سینه‌ی پا است. این عارضه، معمولا در اثر جراحت است اما می‌تواند به دلیل پریدن بر جسم سخت نیز باشد. درد به گونه‌ای است که انگار روی سنگ‌ریزه راه می‌روید. این مشکل به خودی خود و به‌تدریج از بین می‌رود. در این مدت: – به پای خود استراحت بدهید. – روی ناحیه مورد نظر، یخ بگذارید. – مسکن‌های آزاد و بدون نیاز به نسخه مصرف کنید.

درد پا و شکستگی

معمولا یک جراحت جدی ناشی از افتادن یا تصادف اتومبیل است. درد پاشنه پا، کبودی، ورم، یا سختی در راه رفتن، علائم اصلی آن هستند. برای درمان آن پا درد: – به پاشنه پا فشار وارد نکنید. می‌توانید از چوب‌های زیر بغل استفاده کنید. – با کفی از پاشنه پای خود محافظت کنید. – برای محافظت از استخوان پاشنه پا، آتل بگذارید یا گچ بگیرید. – درمورد مسکن‌های آزاد یا با نسخه، از پزشک‌تان سوال کنید. – فیزیوتراپی را امتحان کنید. – اگر باز هم درد دارید، درمورد عمل جراحی با پزشک‌تان صحبت کنید.

علت درد پا

پادرد معمولاً از مشکلاتی ایجاد می‌شود که با انجام اقدامات خودمراقبتی و یا عمل به برنامه‌ی درمانی پزشک تسکین می‌یابد. عوامل مرتبط با آسیب برخی از آسیب‌ها ممکن است مسبب ایجاد درد پا باشند، این آسیب‌ها عبارتند از: ایجاد ترک‌هایی مویی و شکستگی پا گرفتگی عضلات (اسب چارلی) که معمولاً به دلیل خشکی پا و یا استفاده‌ی بیش از اتفاق می‌افتد. صدمات ناشی از استفاده‌ی بیش از حد (شین اسپلنیت)، فشار و یا رگ‌به‌رگ شدن آسیب‌های جراحتی (پارگی تاندون آشیل، پارگی مینیسک زانو)

علل درد پا

درد پا می‌تواند به دلیل تخریب ساختار مفصل، شرایط التهابی و بیماری‌های خودایمن ایجاد شود، برخی از این موارد عبارتند از: کیست بیکر بوریست پا فیبرومیالژیا (نقاط ماشه‌ای) نقرس (نوعی ورم مفصل) لنگی متناوب به دلیل تصلب شرایین آرتروز زانو روماتیسم مفصلی التهاب تاندون رگ‌های واریسی عوامل دیگر درد پا ممکن است نشانه‌ای مشکلی مبهم و یا نادر باشد که معمولاً بلافاصله آشکار نمی‌شود. این موارد عبارتند از: تومور استخوان (بدخیم یا خوش‌خیم) استفاده از داروهایی چون کورتیکواستروئید یا آلوپورینول، که معمولاً برای درمان نقرس استفاده می‌شوند. بیماری لگ‌کالوپرتس (نادر، بیماری مخرب استخوان‌های مفصل ران) استئومیلیت (عفونت استخوان) آسیب به عصب سیاتیک در نتیجه‌ی انحراف ستون فقرات و یا تخریب دیسک‌های کمری سلولیت (عفونت پوستی) شکستگی غضروف رشد

بیشتر بخوایند :

سه نما


سرطان شکم (معده)

درمان سرطان روده بزرگ بسته به نوع بیماری، پیشرفت بیماری، محل بیماری، سن شما، سلامتی و ... توسط دکتر تجویز می شود. شایع ترین روش برای درمان سرطان روده بزرگ شامل موارد زیر است: جراحی - در عمل جراحی، بخش خاصی از تومور یا پولیپ را حذف می کند، یا اگر پیشرفته باشد، باید کلیه کولون درگیر در سرطان را از بین ببرد. شیمی درمانی - در این درمان، دارو برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. شیمی درمانی معمولا پس از جراحی استفاده می شود. Radiotherapy (Radiotherapy) - این روش برای از بین بردن سلول های سرطانی بعد از عمل یا برای کاهش تومورهای کوچک قبل از عمل استفاده می شود.
سرطان شکم (معده)

مردان بیش از دو برابر افراد بالای 55 سال هستند - عفونت هلیکوباکترهای ژرمینه - سابقه خانوادگی سرطان معده - مصرف سیگار - مصرف گوشت دودی و دودی و نوشیدنی، مواد غذایی کنسرو شده - مصرف کم میوه ها و سبزیجات
علائم سرطان شکم (معده)

سوزش سوزش یا سوزش سر دل. احساس درد یا ناراحتی در شکم. تهوع و استفراغ. اسهال یا یبوست. پوسیدگی پس از غذا عدم اشتها خستگی. خون به شکل استفراغ خون یا خون در مدفوع.
سرطان شکم (روده)

- سن بیش از 50 سال - سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ یا راست روده - تاریخچه پولیپ های روده بزرگ و آلوپسی (زخم های متعدد در روده بزرگ)
علائم سرطان شکم (روده)

- تغییرات در حرکات روده - خون در مدفوع - اسهال، یبوست یا تخلیه کامل - کاهش قطر مدفوع - ناراحتی عمومی شکمی (ناراحتی دردناک، گاز شکمی، التهاب، احساس پریوستم یا درد) - کاهش وزن بدون علت - خستگی - استفراغ
سرطان شکم (مری)

- در منطقه دشت مغان به دشت گرگان و در حاشیه بالای دریای خزر، در سراسر مسیر جاده ابریشم و در حاشیه دریای مازندران، سرطان مری معمول است. - در افراد بالای 50 سال و در هر دو جنس، در مردان شایع تر است. - سیگاریها، الکلی ها و افرادی که سابقه بیماریهای مری دارند - ریفلاکس یا احیا غذا و اسید معده در مریض و آسیب رساندن به غشای مخاطی. عوامل متعددی در این امر عبارتند از: افزایش حجم معده به دلیل اضافه شکر، مصرف الکل، بلافاصله پس از غذا خوردن . التهاب دهان و یا مریض - استفاده از مواد پیش سرطانی سرطان مانند نیتروتئین هایی که سرطان زا هستند نیتروستاتین هستند در غذاها مانند سوسیس و سوسیس فراوان است. - مصرف مواد غذایی جامد، قند و شکر، انواع شیرینی و دسر، ترشی و نوشابه های تند و کنسرو شده، ماهی دودی و شور، کلم و ترشی، و سم های قارچی در سبزیجات چرب ... - نوشیدنی های داغ مانند چای داغ - برخی مایعات اسیدی و قلیایی نیز به التهاب مری کمک می کنند. وراثت و جهش ژنتیکی - سرطان سر و گردن می تواند خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد. - چاقی چهار برابر خطر را افزایش می دهد. بیماری هایی مانند آقالازی، مری بارت، بیماری سلیاک، سندرم Howell-Evans و سندرم پلومر وینسون با افزایش خطر ابتلا به سرطان مری همراه است. - ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، یک ویروس سرطانی است. - تنگی رادیوتراپی، کمبود ویتامین و کمبود آهن همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد.

احساسات متقابل چشم

احساسات متقابل چشم

ملتحمه چشم یا آبریزش بینی در واقع قرمزی و ملتحمه است، غشای مخاطی که پلک ها و سطح چشم را پوشش می دهد. این لایه چشم معمولا تمیز و تمیز است. اگر هر نوع آلرژی یا عفونت رخ دهد، این لایه یا دیواره قرمز و تورم ایجاد می شود. کنجنکتیویت بسیار شایع است و در اکثر موارد بسیار حاد نیست و در 7 تا 10 روز بدون هیچ گونه داروی درمان می شود.
انواع کنجنکتیویت
Image result for ‫توضیحات التهاب چشم‬‎

قرمزی در ملتحمه یا ملتحمه، ملتحمه در انواع غیر عفونی، شایع ترین نوع ملانژیتیوی آلرژیک و آلرژیک است. این مشکل در افراد مبتلا به آلرژی فصلی دیده می شود و همچنین ممکن است به علت حساسیت مواد مانند لوازم آرایشی، عطر و یا داروها باشد. این نوع از ملتحمه مسری نیست نوع ملتحمه عفونی از دو نوع است. نوع ویروس که علت ویروس است و معمولا با گلو سرد و گلودرد همراه است. نوع دوم یا کنسانتره باکتریایی باکتری معمولا توسط عفونت باکتریها مانند استافیلوکوک و استرپتوکوک ایجاد می شود و شدت آن بستگی به نوع و نوع باکتری دارد.
التهاب چشم و ملتحمه

نشانه برجسته ترین علامت قرمز چشم، التهاب است. علائم انواع مختلفی از ملتحمه را می توان به صورت زیر خلاصه کرد: آلرژیک ملانکوییت شامل هر دو چشم، باعث خارش و قرمزی، سوزن سوزن شدن و سست شدن پلک ها می شود. بیمار نیز ممکن است دارای آبریزش بینی باشد. conjunctivitis ویروسی: معمولا با چشم چشم نواز شروع می شود و در نهایت می تواند با چشم دیگر تداخل کند. علائم دیگر عبارتند از اشک های شدید، تخلیه آبریزش و قرمزی چشم. ملکوتیتیک باکتریایی (میکروبی): شامل هر دو چشم و باعث ضخیم شدن پوست می شود که ممکن است پلک ها به هم برسند، مخصوصا هنگام بیدار شدن. علائم دیگر شامل تورم ملتحمه، قرمزی و سوزن شدن است. این نوع ابتلا به ملتحمه ابتدا چشم را شامل می شود اما به سادگی به چشم دیگر منتقل می شود.
التهاب چشم و پیشگیری

از آنجایی که ملجوماتیک ویروسی و باکتریایی مسری است و به راحتی انتقال می یابد، پیشگیری نقش مهمی در جلوگیری از انتقال آلودگی به چشم بیمار و همچنین افراد دیگر دارد. برای جلوگیری از اثربخشی موثر، باید به موارد زیر توجه داشته باشید: دست ها را به طور منظم بپوشانید و از مالیدن چشم جلوگیری کنید. آلودگی در بسیاری موارد از طریق خارش چشم و عبور از دست آلوده اتفاق می افتد، استفاده از حوله های معمولی، استفاده از لوازم آرایشی معمولی مانند ضربه های چشم، سایه چشم، استفاده از قطره های معمولی چشم، شنا کردن (بعضی از این باکتری ها می توانند از طریق آب حمل شوند) ، عدم استفاده مجدد از بافت برای تمیز کردن چشم. بهتر است از یک کاغذ بافت و یکبار مصرف استفاده کنید.
درمان کنجنکتیویت

کم خونی فشرده و استفاده از اشک مصنوعی در موارد خفیف. در موارد شدید، ممکن است از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و آنتی هیستامین ها استفاده شود. در برخی از بیماران که به طور مداوم آلرژی به ملتحمه دارند، قطره های استروئیدی نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. ملتحمه ویروسی: نوع بیماری ویروسی مانند سرماخوردگی، درمان خاصی نیست و معمولا برای آن دارو تجویز نمی شود، اما علائم را می توان با استفاده از فشردهای سرد و اشک مصنوعی از بین برد. در موارد شدید، قطره استروئید نیز می تواند برای کاهش التهاب استفاده شود. conjunctivitis ویروسی معمولا در عرض سه هفته توسعه می یابد. ملانکوییت باکتری: معمولا با قطره یا پماد آنتی بیوتیک درمان می شود.